December 13, 2013

Tired ~_~




Alhamdulillah , selesai pon majlis kem awal remaja pada petang tadi. iqa pada awalnye tak nak pergi sane, rase best pulak lepas dapat join kem tuh :D rupenye ramai jgak kawan-2 iqa yang join kem tuh ingat sengsorang je tadi :( . Astaga... penat sangat lepas balik dari kem tuh, tapi kite duduk je pon. haha. Iqa balik tadi terus tidor. Rasenye yang lain pon same jgak. Hee~~ Dan alhamdulillah serba sedikit kem nie banyak memberi pengajaran khususnye untuk remaja muda terutamanya remaja perempuan, like me . hehehe :) Iqa pon dapat add ramai kenalan baru tapi dorang form 3 , tadi kiteorang tersilap panggil dorang akak ? Ehhh. memang malu laa .haha :3

Mari sayang..Masih ada yang sayang Ohhh. Ne merupakan salah satu tajuk slot yang dibicarakan dalam kem tu tadi. Sangat menarik slot nie tadi. Tapi mase tuh iqa tengah mengantuk dan tak banyak yang masuk dalam kepala otak nie. hahaha ( gelak jahat )

Dari sini kite boleh belajar tentang perihal remaja perempuan. Macam mane nak jadi muslimah yang soleh ? Pengaruh yang memberi kesan negatif kepada remaja perempuan dan banyak lagi. Selain tuh tentang aurat perempuan pon ade disebut tadi :) Tapi iqa tak barapa ingat laa. hehe

Yang paling iqa ingat dalam kem tadi ialah NISA' . hmmmmm. Korang tahu tak ape maksud NISA' ?? Kalau yang tahu tuh bagos laa :) Kalau yang tak tahu NISA' tuh maksudnye perempuan :) Tadi ustazah ade kasi kiteorang tengok video pasal rakyat palestin dan perasaan kalau lah bertemu dengan rasulullah saw. Mase iqa tengok video tu, ya Allah menangis dorang apabila wartawan tanye perasaan dye kalau bertemu dengan rasulullah saw. Mase tuh pon iqa rase nak menitiskan air mate, tapi jus tahan je :)

Selain tuh kiteorang ditunjukkan contoh idola yang patut menjadi ikutan, contohnye seperti Siti Hajar , Siti Hawa , Maryam , Khadijah dan ramai lagi contoh idola wanita solehah yang patu dijadikan ikutan. Korang boleh laa bace tentang tokoh-2 nie.

Okey laa. Setakat nie je kot entry tired iqa :) hehe. big thank kepada yang angjurkan kem macam nie.
Hope nanti buat lagi. tapi nak join lagi ke tak ehh. hahaha :p


Wahai sekalian manusia! bertaqwalah kepada Tuhan kamu yang telah menjadikan kamu (bermula) dari diri yang satu (Adam), dan yang menjadikan daripada (Adam) itu pasangannya (isterinya - Hawa), dan juga yang membiakkan dari keduanya - zuriat keturunan - lelaki dan perempuan yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah yang kamu selalu meminta dengan menyebut-nyebut namaNya, serta peliharalah hubungan (silatur-rahim) kaum kerabat kerana sesungguhnya Allah sentiasa memerhati (mengawas) kamu.


2 comments:

  1. Alhamdulillah...smg berjaya menjadi remaja solehah....ameen..singgah n follow iqa...
    http://nurabez.blogspot.com

    ReplyDelete

Leave a comment and I will reply you guys back.