September 13, 2013

Lawatan KL & Melaka


Hai-3 ?? , assalamualaikum ?? huhhh , akhirnye sudah sekian lame, dapat jgak update blog nie. Ada problem sikit sebelum nie , entah ape lahh yang jadi ntah... hmmm , tak tahu laa . Nak kongsikan pasal lawatan ke Kuala Lumpur dan Melaka , 29.8 lepas . Sekarang dah 13.9.3013 , dah lepas banyak hari pon , sebab blog nie xboleh nak update , kalau boleh nak gune mesin masa untuk undur balik masa , pinjam jap dekat doreamon punya mesin masa . Huhuhu , apa lahhh , pengaruh karton betol lahh . Hahaha :3


Okey lahh , back to the cerita k ! ahakksss , sebelum hari merdeka tuh aku pergi lawatan. So sempat laa kite tengok orang sambut merdeka dekat dataran merdeka !! wooohooo , tapi tengok dekat hotel ja pon KECIAN . Huhuhu , tapi hotel kite dekat la jgk dengan dataran merdeka tuh , bunyi bunge api tuh kuat laa jgk sampaikan boleh dengar dekat hotel. Tapi ape yang bagos pon dapat pergi dekat dataran merdeka tuh , nanti tak pasal-2 sesat kot , eyyy , tak nak aku ...malam merdeka tuh kite sengaje tidor lewat , yelaa kan , nak tengok orang sambut merdeka . So dekat-2 hotel aku pon agak riuh jgk laa. Hotel nie berhampiran dengan jalan chow kit , hmmm .. tahu-2 laa kan cam ner suasana dekat chow kit tuh , hotel nie berhampiran dengan hotel yg kitorang pergi lawatan untuk bebudak lepas pmr tahun lepas .  Ehhh!! , pi citer pasal malam merdeka plak , huhuhu.. Tapi mula-2 aku pergi melaka dulu , Heeee~~~


Dekat Melaka , bas kitorang sampai dekat melaka lebih kurang pkul 8 cam tuh laa , mula-2 pergi bersiap-siap , mandi dulu kat masjid , johor . Tak banyak jgk la tempat aku pergi , bas berhenti dekat depan museum kapal kalau tak silap aku .Cikgu bagi mase sampai pukul 12 kat Melaka , lepas tuh nak p ICT kat shah alam plak . Antare tempat-2 yg sempat aku pergi , a famosa , yg lelain tuh aku xingat tempat ape , Hahahaha , nyanyokkk . Aku jalan dengan 4 orang lagi kengkawan aku , yg lain tak tau la ke mana . Mase tuh sesat pon saset jgk . Hmmm , cikgu pon entah ke mana . 


Okey laa , nak cepat nie , teruskan citer aku dekat a famosa k . Mase tuh kitorang nak gi kat a famosa , tapi tak tahu jalan. & kawan aku tuh tanye laa mak cik keling yg duduk dekat pondok pak guard tuh , kebetolan kawan aku tuh berbadan berisi sikit , so mak cik keling and the geng pon perli la kawan aku tuh , sempat lagi dye ketawa dgn kengkawan dye , lepas tuh dye perli kawan aku yg pkai kain tuh . Amboii mak cik !! tak sedar diri laa , dah la hitam macam dayang senandung , ade hati cakap kat orang , cermin diri laa wey!! k2 , saborr-2 . Hahaha , opsss , terciter plak pasal nie , huhu. & kitorang pon pergi la dekat jalan yg mak cik keling tuh bgtahu tadi , kne naik bukit woo , letih , lenguh , berbagai laa , nama pon ambik jalan pintas kan . Heee. Jalan punye jalan  , sampai la aku dgn kengkawan dekat a famosa . K ! dah smapai kat sane , punye laa sesusah cari jalan sampai kne perli dengan mak cik keling tuh, kawan aku call suh pergi dekat menara tamingsari . Woii !! ,  letih laaa !! kejap dekat sini , lepas tuh situ plak , ingat kaki robot ke nak jalan nie. Dah laa tak sempat nak tangkap gambar kat sane , punye la letih-2 naik . ok.. the end....


Huhhhh , agak garang kan aku nie , huhuhu. Mana taknye , orang salahkan aku sebab tak angkat call , dah nak angkat cam ner , enfon aku letak dalam bag , aku silent .. hmmm k sabar jelaaa . ini semua cobaan ..


Dah habis citer dekat Melaka , citer dekat Kolumpor plak yakk .Hari sabtu , hari merdeka , hari kedua lawatan aku , kitorang pergi dekat petrosains dan diakhiri dengan Sogo yang paling aku tak suke pergi . Hari nie merupakan hari aku bad mod , so asyik nak marah orang jelaa , malas dah nak citer pangjang , aku mulakan dengan kat sogo , time tuh aku dengan kengkawan tengah makan dekat kafe sogo , dan terserempak la aku dengan ustaz azhar idrus , hehehe , jangan jeles yapp ! kalau nak tau ustaz belanja aku dgn kengkawan makan tau , kebetolan ustaz duduk dekat sebelah meja kitorang makan tuh . Huhuhu, 





Bergambar ramai-2 dengan ustaz . Hahahaha !


Ko kenal ape kat belakang kitorang tuh ?? huhu
kitorang datang dengan kapal tuh laa . ahahakk 
pOyO


Aku dan Sha..





dalam perjalanan pergi ke a famosa , snap gambar dulu . Heee~~


Wani dan Yank !!


Aku dan fikah , dekat menara tamingsari nie ..


Depan kaunter ICT snowalk . Hehehe


Snap gambar dengan pelancong dari........xtahu laaa , huhu :D


pisss !!! Hee~~


Nak buat muka kiut , tapi tak jadi . Hahaha


Bergambar dengan abang pekerja kat ict . Heee~~


Muka-2 kesejukkan , lepas main ais . Huhuhu. grrrr


Aku tengah pening tahap nak mampuihh , boleh lagi sha senyum . Huhhhh . :3


Hehehe ..


Wani, fiqah , ira , muni. Kat dalam lif , kite nak gi petrosains . Huhu


Depan kedai petrosains , abaikan yang selamat hari raya tuh . Hahaha !


Sekali2 kite pon nak jadi bebudak , cam dulu . Hehehe


Kalau betol2 , hapis mampuihh dah . huhu


Cikgu lizam... huhu


Tak taw la nak cakap cam ner . huhu ,  masih kanak2 nie :p


Ok la kot , sampai sini jelaa , den dah nak tidor nie , mengantuk . Huhu , akhirnye dapat jgk aku gi Melaka , huhu , yang bestnye kat Melaka nie boleh main lintas jalan macam orang bodoh jer. Aku tabib la Melaka , huhu. 
Gudniteee !!
Bye!!


No comments:

Post a Comment

Leave a comment and I will reply you guys back.